مس دشمن اصلی کرونا (کووید 19)

سینی و سرویس پذیرایی مسی

مس دشمن اصلی کرونا (کووید 19)

در بررسی های جدید دانشمندان درباره ویروس کووید 19 به نتایج بسیار جالبی دست یافته اند .

از جمله این نتایج مدت ماندگاری این ویروس بر روی سطوح است به طوری که روی سطوح فولادی و پلاستیکی به مدت 3 روز و بر روی فلز مس به مدت 3 ساعت باقی می ماند .

دلیل اصلی این پدیده خاصیت آنتی باکتریایی مس است.

یکی از مهم ترین

اجزای ویروس DNA  بوده که با از بین رفتن آن خود ویروس هم به طور کامل  از بین خواهد رفت.  بنابراین زمانی که ویروس کووید 19 بر روی سطح مس فرود می آید این فلز با حمله به غشای لیپید آن به طور کامل آن را از بین می برد .

پروفسور ویلیام کیویل

، میکروبیولوژیست ارشد دانشگاه ساوتهمپتون انگلستان  بیش از 3 دهه است که بر روی خواص ضد باکتریایی مس تحقیق به عمل می آورد . وی ضمن پیشنهاد استفاده از مس در اماکن عمومی  ( حمل و نقل ، باشگاه و…) و فروش آن در فروشگاه ها بیان نموده : کشور انگلیس نسبت به سایر کشورهای جهان در استفاده از مس در اماکن عمومی عقب مانده است.

مس دشمن اصلی کرونا (کووید 19)

در ادامه وی افزود :

برای نمونه فرودگاه های شیلی و کیوسک های مهاجرت برزیل با  روکش مسی پوشیده شده اند و همچنین اتوبوس های لهستان مجهز به دستگیره هایی از جنس مس هستند. در باشگاه های ورزشی آمریکا نیز هالتر ها و دیگر تجهیزات دارای رویه ایی از جنس مس هستند و در پایان در ایران از فلز مس ظروف خاص و زیبای مسی ساخته شده است که بسیار خاصیت مفیدی برای بدن مفید است.

ظروف مسی پارچ مسی
ظروف مسی پارچ مسی

طبق تحقیقات انجام شده

در ماه نوامبر در آمریکا نشان داده شد که استفاده از تخت خواب های مسی در بخش های مراقبت ویژه بیمارستان به طور میانگین 95 درصد بیشتر از تخت بیمارستان معمولی خاصیت میکروب کشی دارد .

در این مدت تجربه به دست آمده از ویروس کرونا نشان داده شده که یکی از مهم ترین عوامل در انتقال این ویروس سطوح است . به طور مثال با عطسه ، سرفه و حتی قطرات ریز تنفسی فرد دچار کرونا در روی سطوح و لمس سطح آلوده به ویروس توسط دیگران خطر ابتلا به بیماری را افزایش می دهد .

فواید بی نظر مس برای سلامتی

یکی از مهم ترین عناصر که نقش به سزایی در سیستم های مختلف بدن ایفا می کند و فوایدی بی نظیری برای سلامتی افراد دارد فلز مس است .

چرا که کمبود مس در بدن ممکن است به مشکلات متعددی در بدن منجر گردد. همچنین مس به طروق طبیعی در گوشت ها ، خشکبار ، غلات ، حبوبات و عدس ها یافته می شوند . در مقابل فراوانی مس در بدن نتیجه عکس داشته و  موجب مسمومیت خواهد شد .

ظروف مسی مسنجان
ظروف مسی مسنجان

مس دشمن اصلی کرونا (کووید 19)

علائم کبود مس در بدن :

  • آرتروز

  • کم خونی

  • دمای پایین بدن

  • استخوان های شکننده

  • تعداد کمی گلبول های سفید خون

  • افزایش یافتن سطح کلسترول

  • رنگ پریدگی

  • زخم های متعدد بر روی بدن

  • عملکرد نادرست بدن در منقابل عفونت ها

  • کم کاری و پرکاری تیروئید

  • توقف رشد افراد

  • افزایش ریش مو

  • اسهال و کم اشتهایی

  • خونریزی در زیر سطح پوست

  • اختلالات جنینی و مادر زادی

مس برای جذب آهن و قند:

مس به جذب آهن از دستگاه گوارشی کمک  شایانی نموده و آن را به صورت ذخیره در کبد آزادسازی  می نماید . مس همچنین به کاربرد شکر در بدن کمک کرده است . با کمک به جذب آهن از غذا و دیگر منابع مکملی، مس تعداد سالم گلبول های قرمز و مقدار اکسیژن رسانی مناسب به اندام های مختلف بدن را تضمین شده می نماید . بدن تامین میزان مناسب آهن، افراد از کم خونی و آنچه که از آن با فقر آهن یاد شده است، رنج خواهند برد که می تواند حالت خطرناکی مانند خستگی مفرط، درد شدید ماهیچه، مشکلات گوارشی و ضعف عمومی را ایجاد نماید.

آجیل خوری و کاسه نقش دار مسی
آجیل خوری و کاسه نقش دار مسی

مس دشمن اصلی کرونا (کووید 19)

چرا باید مردم از وسایل آشپزی مسی استفاده کنند؟

فواید:
مس رسانای گرما است و چنانچه همه ی شما مسنجانی ها می دانید زمانی که دمای بالای اجاق تغییر می کند، گرمای ظروف مسی نیز فورا تغییر می کند. این خاصیت برای روش های پخت و پز از جمله غذاهای پختنی مفید است.
مس این اجازه را به ظروف آشپزی می دهد تا به صورت مساوی گرم شوند. این خاصیت کمک می کند تا از ایجاد نقاط داغ در قابلمه ها و ماهیتابه ها جلوگیری کند و به صورت مساوی غذا پخته شود. این ماده ی مداوم و ماندگار می تواند گران باشد. گرچه برخی افراد ماندگاری ظروف آشپزی را بیش از قیمتش اهمیت می دهند. ماهیتابه ها و قابلمه های مسی به صورت ایمن دوی اجاق قرار می گیرند و زمانی که به اندازه کافی داغ شد؛ آب یا غذا سرریز می شود.
فروشگاه اینترنتی مسنجان اولین و برترین فروشگاه صنایع دستی از جمله ظروف مسی به هموطنان عزیز خود خدمت رسانی می نماید. انواع ظروف مسی از جمله قابلمه و قاشق و چنگال و دیس و پارچ و… در این فروشگاه قابل خرید است. این محصولات با بهترین کیفیت و اصالت در فروشگاه مسنجان قابل خزیداری هستند. این ظروف مسی در زادگاه اصلی مس (زنجان) با بهترین ظرافت و زیبایی تولید می شوند . برای خرید ظروف مسی متنوع مثل کشکول مسی، پارچ مسی، سینی مسی، میوه خوری مسی و… به وبسایت mesenjan.com و یا دایرکت اینستاگرام  مراجعه نمایید.

 

 

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.