طلای سرخ زنجان (ظروف مسی)

طلای سرخ زنجان (ظروف مسی)

طلای سرخ زنجان (ظروف مسی)

اگر قصد دارید یک سوپرایز بزرگ برای خانم هایتان داشته باشید می توانید با خرید طلای سرخ یا همان ظروف مسی خودمان آن ها بسیار خوشحال و شگفت زده شاد کنید.

پس اگر در پی خرید ظروف مسی زنجان هستید حتما این نوشته را مطالعه نمایید تا شما را به بهترین نحو راهنمایی نماییم.

آماده سازی ظروف مسی برای پخت و پز در آن:

ظروف مسی برای پخت و پز باید از قبل آماده باشند دقیقا همانند خودتان که برای یک میهمانی از قبل آماده می شوید.

آمادگی برای ظروف مسی با آماده شدن انسان ها کمنی متفاوت است، برای این کا ابتدا ظروف را به طور کامل و تمیز با دست بشویید و سپس مقداری آب را در درون آن ریخته و بگذارید تا به جوش آید.

در مرحله بعد آب درون قبلمه یا ظزوف دیگر را خالی کرده و حالا دیگر ظروف آماده پخت و پز هستند. (این روش برای ظروف مسی کاربرد دارد که اجازه قرار دادن آن بر روی شعله را داشته باشیم مانند: قابلمه،ماهیتابه،شیر جوش و…..)

ظروف مسی امروزه در کشور های دیگر نیز بسیار محبوب شده است. کمپانی مسنجان به تمام کشور ها در اقصا نقاط جهان ارسال دارد.

ظروف قدیمی مسی:

در قدیم الایام ظروف مسی را مورد استفاده روزمره قرار می دادند، ولی امروزه با پیشرفت علم و هنر و… از ورقه مس انواع دکوری ها و وسایل تزئینی ساخته می شود و مورد استفاده قرار می گیرد.

توصیه می شوذ از ظروف مسی قدیمی خود برای پخت و پز استفاده نشود زیرا به احتمال زیاد قلع سفید رنگ داخل این ظروف از بین رفته است.

که خود دلیلی بر ای سلامتی محسوب می گردد پس برای استفاده از ظروف مسی  قدیمی خود بدهید تا آن را برای تان قلع اندود کنند و یا به صورت دکوری و نه استفاده روزمره از آن بهره ببرید.

فواید استفاده از ظروف مسی اصیل زنجانی:

بر اساس تحقیقات علمی ثابت شده که وجود یون مس در بدن ضروری است، این امر تنها با استفاده از ظروف مسی به سلامت بدن ما کمک می کند و هیچ گونه قرص مس و… وجود خارجی ندارد در زیر برخی فواید ظروف مسی برای بدن آورده شده است :

افزایش سلامت و طراوت پوست، تقویت و کمک به رشد سریع مو ها ، پیشگیری از بیماری های طحال و کبدی، کمک به سلامتی قلبی و عروقی، تحریک مغز برای افزایش سرعت عملکرد و تفکر، تسکین مفاصل و آرتروز و….

علاوه بر جذابیت و سلامت بخشی قابلمه ها و تابه های مسی در آشپزخانه شما، ظروف مسی هدایت کننده و انتقال دهنده عالی و رسانای گیرا برای گرما هستند ، و برای پخت و پز در مقدار بالا انتخاب بسیار مناسبی است . آشپز های حرفه ای برای تهیه انواع سس و غذاهایی که نیاز به دمای بالای شدید دارند از قابلمه و تابه های مسی استفاده می نمایند.

دیگر نیاز نیست که نگران مسمومیت بر اثر زیاد وارد شدن یون مس در بدن باشید زیرا با روکش قلع سفید ی ظروف مسیز دارند هرگز چنین چیزی اتفاق نخواهد افتاد.

طلای سرخ زنجان (ظروف مسی)
طلای سرخ زنجان (ظروف مسی)

متخصصان طب سنتی در مورد ظروف مسی چه نظری دارند؟

نظرات متفاوتی در کتب طب سنتی در مورد مس ذکر شده است و حال می خوهیم آن ها را برای شما بازگو کنیم.

باید بدانیم که در کتاب تغذیه طب سنتی ایرانی اسلامی آماده است که ظروف مسی به دلیل آزاد کردن یون ارزشمند مس به غذا باعث عملکرد درست و بهتر مغز و اعصاب و غدد درون ریز بدن می شوند.

  • یکی دیگر از فواید ظروف مسی این است که مس اکسید و تجزیه نمی شود و با خیال راحت می توان از آن استفاده کرد البته لازم به ذکر است که حتما هر چند وقت یک بار ظروف مسی رو خود را برای قلع اندود کردن ببرید.
  • در متون یکی از کتاب های طب سنتی (قرن هشتم هجری قمری ) به نام «مفرح القلوب » شرح کتاب قانون چه در طب ، حکیم بزرگ محمد ارزانی ، آماده که : طبخ غذای چرب و ترش در ظروف مسی خوب نیست و اگر مدت زمان زیادی برای پخت صرف شود ممکن است که برای سلامتی مفید نباشد.
  • در کتاب قانون شیخ الرئیس آماده استکه: از طبخ غذاهای شور و ترش و چرب در ظروف مسی جلوگیری شود زیرا باعث بد طمع و رنگ شدن غذایتان می شود.
طلای سرخ زنجان (ظروف مسی)
سرویس نوزادی مسی

پخت غذای نوزاد در ظروف مسی:

از مناسب ترین ظروف برای پخت غذای کمکی نوزاد ظروف مسی است که تنها شرط مهم آن استفاده صحیح بوده یعنی حواس مان باشد که هنگام طبخ غذا در این ظروف لایه قلع مس را نخراشیم چنانچه قلع داخل ظروف از بین برود میزان یون مس بیش از اندازه وارد غذای کودک می شود که ممکن است برای سلامت آن مفید نباشد و عوارض خوبی نداشته باشد.

نظر متخصصان تغذیه در ایت باره این که پوشاندن داخل ظروف مسی با قلع یا سایر مواد خوب است زیرا از پر شدن یون مس بیش از حد نیاز انسان جلوگیری می نماید و برای تمدید قلع داخل ظروف می توانید که به مسگری ها مراجعه نمایید و یا به صورت آنلاین  مشکل تان را با ما در میان بگذارید تا ما برای تان این کار را انجام دهیم.

تولیدی و فروشگاه اینترنتی مسنجان مفتخر است که یتواند هرگونه سوال یا موردی درباره مس دارید با ما در میان بگذارید تا با پشتیبلانی های 24 ساعته خود شما را راهنمایی کنیم.

طلای سرخ زنجان (ظروف مسی)
طلای سرخ زنجان (ظروف مسی) سیاه قلم کار شده

ظروف مسی برای سیسمونی و سرویس نوزادی:

از آنجایی که ظرف غذای کودک باید از بقیه ظروف آشپزی بزرگ تر ها جدا و تنها مخصوص خود کودک باشد انتخاب ظروف استیل برای طبخ غذای کودک اصلا توصیه نمی شود زیرا این ظروف یون آلومینیوم  از خود در درون غذا آزاد می نمایند که فلز آلومینیوم جزو فلزات سنگین است که بر روی سیستم عصبی نوزاد اثر سوء می گذارد .  پس عالی ترین انتخاب برای ظروف غذای نوزاد و هم بزرگسالان انواع ظروف مسی می باشد.

همچنین قابلمه زیبای مسی نوزادی که در ابعاد کوچک تر از قابلمه بزرگسالان است و داخل این ظرف قلع اندود شده است می تواند یک هدیه ارزشمند و ماندگار برای دلبندتان باشد. تازه در آینده نیز می تواند همین ظروف را به بچه خود نیز به عنوان یک یادگاری گران بها هدیه دهد و هر چقدر که می خواهد با آن بازی کند و هم استفاده های دیگر داشته باشد.

تولیدی و فروشگاه اینترنتی و سایت مسنجان ارائه دهنده انواع ظروف مسی و انواع سرویس های نوزادی و سیسمونی و پذیرایی و…  در خدمت شما عزیزان هستیم. برای اطلاع از آخرین محصولات گذاشته شده به سایت و اینستاگرام ما هم سری بزنید.

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.