درمان کم خونی با مس

درمان کم خونی با مس

درمان کم خونی با مس

مس یکی از مواد معدنی ای است که بدن انسان توانایی تولید آن را ندارد.به همین دلیل مس باید از طریق خورد و خوراک وارد بدن ما شود.وجود مقدار مناسب مس در بدن بسیار ضروریست زیرا مثل ویتامین های حلال در آب،مس نیز در بدن ذخیره نمیشود.پس باید به طور مداوم وارد بدن شود.البته مقدار بیش از اندازه ی مس نیز مانند هر چیز دیگری زیان اور است.به همین دلیل ما ظروف مسی ای که در آن ها پخت و پز میشود را قلع میکنیم که مس آهسته آهسته وارد بدن شود.قلع هم هیچ ضرری برای بدن ندارد.

مس در بخش اعظمی از مغز، کبد، کلیه ها، قلب و چشم .. قرار دارد. مس یکی از مواد آلی ضروری خون برای رشد سلولهای خون یا ترمبوسیتها میباشد. همچنین نگهداری این سلول ها به مقدار کافی مس در بدن هم بستگی دارد . اگر در خون مقدار مس به اندازه کافی نباشد در کاکرد درست خون در انعقاد اخلال ایجاد میکند.

تقریبا 50% درصد از مس بدن در عضلات قرار گرفته اند و بقیه در کل اندام ها پخش شده است.

درمان کم خونی با مس

 تاثیر مس در کم خونی بدن

درمان کم خونی با مس

 

هموگلوبین پروتئینی است که از 4 زنجیره آمینواسیدی تشکیل شده است.هموگلوبین مسئولیت انتقال اهن را دارد و در صورت کمبود هموگلوبین کم خونی رخ میدهد.مس برای سنتز هموگلوبین نقش کاتالیزور را دارد . در صورت کاهش مس در خون سنتز هموگلوبین انجام نمیشود و به تبع آن کم خونی یا آنمی رخ میدهد.

همچنین مسی که در  مجرای روده وجود دارد جذب آهن را به داخل سلولهای مخاطی تسریع می کند .به همین دلیل در اثر کمبود مس جذب آهن نیز کاهش می یابد.

 یکی از علائم معمول کمبود مس در بدن کم خونی می باشد که کاملا شبیه کم خونی فقر آهن است. مس برای جذب آهن و تبدیل آهن از حالت Ferric به فرم Ferrous و بر عکس و برای ورود آهن به داخل مولکول هموگلوبین نیاز است.

وقتی عدم تعادل مس رخ دهد آهن نمی تواند وارد هموگلوبین شود و کم خونی بروز می دهد، که متأسفانه تعداد بسیار کمی از پزشکان از این نوع کم خونی مطلع هستند. این نوع کم خونی به خاطر فقر آهن نمی باشد . به اشتباه برخی از پزشکان قرص آهن برای بیماران تجویز کرده که شاید کمی حال فرد بهتر شود.

اما شخص در آینده با مشکلات جدید و جدی که ناشی از ازدیاد آهن در بدن است روبرو خواهد شد. درمان صحیح برای این نوع کم خونی تنظیم میزان مس و سایر مواد معدنی است و بعد از آن کم خونی بدون نیاز به مصرف قرص آهن از بین می رود.

اما بسیاری از پزشکان برای بیمارانی که به این دلیل دچار کم خونی شده اند ظروف مسی یا مکمل های دارویی که دارای مس باشند تجویز میکنند ولی خود ظروف مسی علاوه بر طبیعی بودن و سالم تر بودن قیمت مناسب تری نیز دارند.مثلا میتوانید قابلمه ی مسی و یا پارچ مسی و یا… تهیه کنید و از سلامتیان لذت ببرید.

 

 

از کجا خرید کنیم که مطمئن باشه؟

برای خرید ظروفی با نهایت خلوص مس و بدون آلیاژ های دیگر و خریدی با خیال آسوده به فروشگاه اینترنتی مسنجان مراجعه فرمایید و مشکل کم خونی خود یا اطرافیانتان را با ظروف مسنجان درمان کنید.

مسنجان تولید کننده و عرضه کننده ظروف مسی با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.