تشخیص ظروف مسی اصل و تقلبی

تشخیص ظروف مسی اصل و تقلبی

تشخیص ظروف مسی اصل و تقلبی

ظروف مسی به دلیل چند وجه در استفاده از آن که برای پخت و پز ،دکور ، درمانی است طرفداران بی شماری نیز دارد.

بنا بر قوانین اقتصاد قطعا این موضوع را می دانید که هرگاه در یک بازار تقاضا برای یک کالا افزایش یابد سود جویان از این مسئله برای به دست گرفتن بازار آن محصول تلاش می کنند و تا جای ممکن درصدد تولید محصول فیک و تقلبی می کوشند.
متاسفانه ظروف مسی نیز از این شرایط مستثنی نیستند و نمونه های تقلبی آن وارد بازار شده است، که در پی استفاده از این ظروف جان و سلامتی شما را تهدید می کنند.
با تفکر و تحقیق بسیار ما تصمیم گرفتیم چندین مورد که شما را در زمینه خرید ظروف مسی کمک می کند در این مقاله ذکر کنیم تا شاید از خریداری بیشتر جنس فیک این محصول پیشگیری شود.

در ادامه در رابطه با راهکار های گوناگونی برای تشخیص تقلبی از اصل بیان می کنیم پس با مطالعه این مطلب خیال تان راحت می شود که دیگر گول افراد جاه طلب را نمی خورید و خریدی مطمئن و اصل خواهید داشت.

راهکار تشخیص ظروف مسی اصل و تقلبی

شیوه تشخیص ظروف مسی فیک و اصیل:

ظروف مسی از جمله ظروفی هستند که از قدیم الیام تا به حال پر طرفدار بوده است، این ظروف در پخت و پز به عنوان قابلمه و در حالت دکوری قابل استفاده است

که رنگ و طعم خاص و بی نظیری را به غذاهایتان می دهد و در کنار این مزیت همزمان برای سلامتی جسمی

و در نهایت تاثیر آن سلامتی روحی شما مفید است. ولی همه این مزیت ها زمانی ظاهر می شوند که شما از ظروف اصل استفاده کرده باشید.

در مقابل امکان برعکس شدن  و تبدیل سودمندی آن به زیانبخشی شود. پس الزامی است که شما راه های تشخیص مس را بدانید.

1. لایه و ورقه مس برای تشخیص ظروف مسی تقلبی

از جهت ضخامت ورق مس به چندین مورد دسته بندی می شود. برای ساخت ظروف مسی بر اساس

نوع ظروف چند لایه بودن ورقه های مسی را انتخاب می کنند. از این این باور در رابطه با این هرچه لایه های به کار گرفته شده

در مس ضخیم تر باشد جنس مس اصل است.چرا که برای تزئین و ساخت ظروف مسی دکوری برای زیبایی بی نظیر تر تر از ورق مس نازک تر استفاده می کنند.

همانطور که در بالا ذکر شد بر اساس نوع و علت استفاده از این ظروف لایه های به کار گرفته در آن کمی متفاوت خواهد بود.

برای مثال ظروفی که در معرض شعله آتش قرار می گیرند با ظروف که برای استفاده دور از شعله دارند متفاوت است

همانند ( سماور و لیوان) البته که این مهم وجود دارد که ضخامت نباید به حدی باشد که با یک ضربه کوچک شکنند باشد و یا خم شود.

تشخیص ظروف مسی اصل و تقلبی با توجه به مورد نیز قابل درک است.

2. نوع قالب به کار رفته در تشخیص مس تقلبی

نوع قالب به کار گرفته شده در ظروف اهمیت بسیاری دارد. ظروف مسی اصل و خوب طوری قالب گیری می شوند

که تمامی آن ها اندازه یکسان دارند که حتی یک مورد از این محصول یک میل هم تفاوت سایز نخواهند داشت.

مکان قرار گیری تمامی اعضا مانند دسته و شیر و درب و… همسان خواهد بود. در رابطه با درب ظروف باید دقت کامل را برای اینکه

به درستی در جایگاه خود قرار بگیرد داشته باشید همچنین دیگر اعضای در ظروف که وجود آن ها ضروری است محکم در ظروف بسته شده باشند.

3. تشخیص ظروف مسی اصل و تقلبی با آهن ربا

یک راهکار بی همتا و با اهمیت برای تشخیص ظروف مسی استفاده از آهن ربا است. به شکلی که شما آهن ربا اصل را به ظروف مسی

نزدیک می کنید و اگر ظرف آهن ربا را به طرف خود بکشد و آن را جذب کند ظرف شما یک ظرف با جنس آهنی و روکش تقلبی مس است.

این را همیشه به خاطر داشته باشید که مس آهن ربا را هیچ گاه به خود جذب نمی کند در صورتی این جاذبه رخ دهد یقین داشته باشید که آن ظرف تقلبی است.

ست قابلمه راسته مسی

4. تشخیص ظروف مسی تقلبی با بررسی رنگ ظروف

ظروف مسی اصیل دارای رنگ درخشان و براق هستند.  در حین خرید این محصول به رنگ و درخشندگی آن توجه نمایید

چرا که کدر بودن ظرف به منزله فاقد کیفیت ظرف خواهد بود. از شیوه های دیگر تشخیص اصل و تقلبی بودن ظروف مسی رنگ آن محصول است.

تا به حال مس قهوه ای رنگ که مایل به زرد است را مشاهد نموده اید؟ اگر پاسخ شما به این بله است باید بگوییم که شما یک ظرف مسی

کاملا تقلبی را از نزدیک نظاره گر شده اید زیرا رنگ مس اصیل سرخ و کاملا درخشان مانند طلا است .

در این مورد اگر ظروف مسی اصل و با کیفیت در کنار ظروف مسی تقلبی گیرد تشخیص آن به راحتی صورت خواهد گرفت.

پیش دستی های مثلثی ملیله

5. تشخیص ظروف مسی اصل و تقلبی با صدای آن

زدن ضربه یواش به ظروف مسی و شنیدن صدای آن از دیگر راهکار های تشخیص است. زمانی که شما ضربه را به ظرف وارد کردید و صدای بلند تیزی به گوش تان رسید یقین بدانید که آهن به جای مس به کار رفته زیراورق مس نازک و نرم است و با زدن ضربه به آن فقط یک صدای آرام و ضعیفی به گوش شما خواهد رسید. این روش بنا به دلایل ورق مس بکار گرفته شده در ظروف شاید دقیق نباشد ولی راهکاری خواهد بود.

6. تشخیص ظروف مسی اصل و تقلبی نوع قلع

قطعا تا به حال به این موضوع دقت کرده اید که رنگ داخل ظروف مسی کمی متفاوت تر از رنگ بیرونی آن بوده و سفید کار شده است. قلع کاری دلیل اصلی رنگ درونی و بیرون این ظروف است. کیفیت قلع و خوب انجام دادن و قلع کاری درست نکته حائز اهمیت است.تشخیص ظروف مسی اصل و تقلبی با توجه به نوع قلع و چگونگی قلع کاری نیز قابل تشخیص خواهد بود.دلیل اهمیت اصلی این مورد بخاطر سلامتی خواهد بود چرا که اگر از قلع مناسب و خوبی برای ظروف استفاده نشود باعث اکسید شدن مس در داخل ظرف و خطر آفرینی بسیار آن می شود. اگرچه این کار به درستی و با قلع با کیفیت صورت بگیرد هیچ این پدیده رخ داده نمی شود.

سرویس تمام قلع سفید

7. تشخیص ظروف مسی اصل و تقلبی با نوع چکش زنی

یکی از مهم ترین راهکار های اساسی برای تشخیص ظروف مسی اصل و تقلبی نوع چکش زنی آن ها خواهد بود. در واقع اگر به طور دقیق تر بخواهم این موضوع را برایتان بیان کنم این است که چکش زنی باید به صورت ظریف و منظم صورت گیرد. البته در برخی از ظروف از دستگاه برای چکش زنی آن استفاده می کنند. نکته طلایی اینجاست که ظروف مسی اصیل چه به صورت دستی جه ماشینی ظریف و منظم چکش خواری می شوند. علاوه بر آن چکش زنی ریز و ظرف و به صورت ردیف جلوه بهتری را به ظروف خواهد بخشید.

9. خریداری ظروف مسی از مراکز فروش و سایت های معتبر

با رعایت نکات کلیدی و مهم که در بالا ذکر شد دیگر خرید ظروف مسی اصل سخت نخواهد بود. اما پیشنهاد ویژه ما برای شما این است که از مراکز معتبر و سایت معتبر و یا نمایندگی فروش قابل اطمینان خریداری نمایید. تا مطمئن شوید که مس اعلا و با کیفیت را به خانه هایتان برده اید. در اینجا ما سایت و فروشگاه مسنجان با چندین دهه سابقه فروش و نمایندگی و تولیدی مس در ایران را به شما عزیزان توصیه می کنیم. تا با خیال راحت محصول مد نظر خود را خریداری کنید.

نتیجه گیری تشخیص ظروف مسی اصیل

با دقت بر نکات بسیار مهم و حائز اهمیتی که در بالا آن را ذکر کردیم تشخیص ظروف مسی اصیل شیوه های گوناگونی دارد که در مقاله آن ها را بیان کردیم ولی باید این نکته را فراموش نکنید که تنها استفاده یکتا از این راهکار ها به شما برای تشخیص درست کمک شایانی نخواهد کرد. بلکه ضروری است که چند شیوه را با هم برای تخیص درست کافی به کار ببندید.

تولیدی و نمایندگی فروش سایت فروشگاهی مسنجان ارائه دهنده انواع ظروف اصیل مسی برای  شا عزیزان در خدمت شما است. برای اطلاع از آخرین محصولات و ویژه به سایت و اینستاگرام ما هم سری بزنید.

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.